1869

Perustaja

Henry John Heinz alkoi valmistaa ja pakata ruokaa jo vuonna 1869. Hän aloitti myymällä säilöttyä piparjuurta lasipurkeissa, jotta ostajat näkisivät selvästi tuotteen laadun.

Henry J Heinz
Top

1876

Heinz alkoi valmistaa ketchupia vuonna 1876. Käyttämällä kypsiä ja maukkaita tomaatteja ja lisäämällä etikan määrää Henry pystyi valmistamaan luonnollisen, terveellisen ja huomattavasti aiempaa herkullisemman ketchupin. Käytämme samaa alkuperäistä reseptiä vielä tänäkin päivänä.

Ensimmäinen ketchup
Top

1886

Maailman valloitus

Ensimmäinen eurooppalainen asiakas, suuri lontoolainen tavarataloketju Fortnum & MAson, ihastui Heinzin tuotteisiin siinä määrin, että se osti siltä seisomalta Heinzin koko varaston.

Maailman valloitus
Top

1892

”57 Varieties”

21 erilaista kenkäparia mainostaneen ilmoituksen innoittamana H. J. Heinz päätti mainostaa omia tuotteitaan samalla tavalla. Vaikka valikoimassa oli jo silloin huomattavasti enemmän tuotteita, Henry valitsi luvuksi perheensä onnenluvun 57.

”57 Varieties”
Top

1893

Heinzin pieni pikkelssikurkku

Saadakseen huomiota Chicago World Fair -messuilla Heinz antoi kaikille kävijöille muistoksi: ”pickle pin” -kurkkupinssin. Sitä on kutsuttu jälkeenpäin mainoshistorian tunnetuimmaksi – ja tehokkaimmaksi – ilmaislahjaksi.

Heinzin pieni pikkelssikurkku
Top

1900

Utopiaa työntekijöille

Heinz investoi jo aikaisin viihtyisään työympäristöön. Heinzin pukuhuoneissa oli mm. juoksevaa kylmää ja lämmintä vettä sekä jokaiselle omat kaapit. Lisäksi työntekijät saivat ilmaista sairaan- ja hammashoitoa sekä kerran viikossa manikyyrin!

Utopiaa työntekijöille
Top

1906

The Pure Food Act

H. J. Heinz taisteli koko elämänsä yhteiskunnallisten parannusten puolesta. Hän oli vakuuttunut siitä, että ”oikein ja turvallisesti valmistetut, hyvälaatuiset, hyvänmakuiset, hyvin pakatut ja rehellisesti markkinoidut tuotteet myisivät itse itsensä”.

The Pure Food Act
Top

1941

Jatkuvasti uusia tuotteita

Heinz ei suinkaan valmista pelkkää ketchupia! Valikoimaan lisättiin koko 1900-luvun ajan jatkuvasti uusia tuotteita. Toisen maailmansodan aikaan Heinzin pavuista tuli nopeasti uusi myyntimenestys.

Jatkuvasti uusia tuotteita
Top

1948

Klassista muotoilua

Vuonna 1948 lanseerattiin uusi pullo, jota käytämme edelleen. Se muistutti perusmuodoltaan vuoden 1890 pulloa, mutta joitakin yksityiskohtia oli muutettu.

Klassista muotoilua
Top

1983

Helppokäyttöistä designia

Monet kuluttajat haluavat edelleenkin ”The Real Thing in The Classic Bottle”, kun taas toiset suosivat helppokäyttöisempää ja käytännöllisempää pulloa. Heinz otti sen vuoksi vuonna 1983 käyttöön pehmeän muovipullon, josta ketchup valuu helpommin.

Helppokäyttöistä designia
Top

2011

Heinz First Harvest

Heinz lanseeraa kauden ensimmäisistä auringon kypsyttämistä tomaateista valmistetun limited edition -ketchupin. Heinzin omista siemenistä kasvatetut tomaatit ovat valmiina tuotteena pullossa jo 48 tunnin kuluttua.

Heinz First Harvest
Top

Tänään

Heinz Facebookissa

 

Top

Mitä mieltä olet Seuraavasta Historiamme?

Sivustomme käyttää evästeitä. Jos jatkat sivustomme käyttöä, sinun katsotaan hyväksyvän evästeiden käyttömme. Saat lisätietoja evästeistä ja niiden käyttötarkoituksesta napsauttamalla tästä. Lisätietoja