Historiamme

1869

Perustaja

Henry John Heinz alkoi valmistaa ja pakata ruokaa jo vuonna 1869. Hän aloitti myymällä säilöttyä piparjuurta lasipurkeissa, jotta ostajat näkisivät selvästi tuotteen laadun.

1876

Heinz lanseerasi ensimmäisen

ketsupin vuonna 1876. Käyttämällä kypsiä ja maukkaita tomaatteja ja lisäämällä etikan määrää Henry pystyi valmistamaan luonnollisen, terveellisen ja huomattavasti aiempaa herkullisemman ketsupin. Käytämme samaa alkuperäistä reseptiä vielä tänäkin päivänä.

 

1886

Maailman valloitus

Ensimmäinen eurooppalainen asiakas, suuri lontoolainen tavarataloketju Fortnum & MAson, ihastui Heinzin tuotteisiin siinä määrin, että se osti siltä seisomalta Heinzin koko varaston.

1892

"57 Varieties"

21 erilaista kenkäparia mainostaneen ilmoituksen innoittamana H. J. Heinz päätti mainostaa omia tuotteitaan samalla tavalla. Vaikka valikoimassa oli jo silloin huomattavasti enemmän tuotteita, Henry valitsi luvuksi perheensä onnenluvun 57.

 

1893

Heinzin pieni pikkelssikurkku

Saadakseen huomiota Chicago World Fair -messuilla Heinz antoi kaikille kävijöille muistoksi: "pickle pin" -kurkkupinssin. Sitä on kutsuttu jälkeenpäin mainoshistorian tunnetuimmaksi – ja tehokkaimmaksi – ilmaislahjaksi.

 

1900

Utopiaa työntekijöille

Heinz investoi jo aikaisin viihtyisään työympäristöön. 
Heinzin pukuhuoneissa oli mm. juoksevaa kylmää ja lämmintä vettä sekä jokaiselle omat kaapit. Lisäksi työntekijät saivat ilmaista sairaan- ja hammashoitoa sekä kerran viikossa manikyyrin!

1906

The Pure Food Act

H. J. Heinz taisteli koko elämänsä yhteiskunnallisten parannusten puolesta. Hän oli vakuuttunut siitä, että "oikein ja turvallisesti valmistetut, hyvälaatuiset, hyvänmakuiset, hyvin pakatut ja rehellisesti markkinoidut tuotteet myisivät itse itsensä".

1941

Jatkuvasti uusia tuotteita

Heinz ei suinkaan valmista pelkkää ketsuppia! Valikoimaan lisättiin koko 1900-luvun ajan jatkuvasti uusia tuotteita. Toisen maailmansodan aikaan Heinzin pavuista tuli nopeasti uusi myyntimenestys.

1948

Klassista muotoilua

Vuonna 1948 lanseerattiin uusi pullo, jota käytämme edelleen. Se muistutti perusmuodoltaan vuoden 1890 pulloa, mutta joitakin yksityiskohtia oli muutettu.

1983

Helppokäyttöistä designia

Monet kuluttajat haluavat edelleenkin "The Real Thing in The Classic Bottle", kun taas toiset suosivat helppokäyttöisempää ja käytännöllisempää pulloa. Heinz otti sen vuoksi vuonna 1983 käyttöön pehmeän muovipullon, josta ketchup valuu helpommin.

2011

Heinz first harvest

Heinz lanseeraa kauden ensimmäisistä auringon kypsyttämistä tomaateista valmistetun Limited Edition -ketsupin. 100 %:sti Heinzin omista siemenistä kasvatetut tomaatit ovat valmiina tuotteena pullossa jo 48 tunnin kuluttua.